Melano.hu
Published on Melano.hu (https://www.melano.hu)

Címlap > Bemutatkozik a magyar autóbuszgyártás új reménysége

Bemutatkozik a magyar autóbuszgyártás új reménysége

Létrehozás: 12/16/2015 - 09:03
Szerző: Melano
[1]
A NABI ismét új, hazai és az európai piacra szánt autóbusszal mutatkozik be a nagyközönség előtt. A tavaly ősszel bemutatott 2/3 részben alacsonypadlós Sirius helyközi változatával, augusztus első hetében ismerkedhetünk meg
Kapcsolódó cikkek: 
The Blaze of Sirius [2]

Az új városközi tömegközlekedésre szánt jármű sok tekintetben fog hasonlítani a típuscsalád első tagjára. A legszembetűnőbb hasonlóság a formaterv egyezősége mellett, a tetőn látható ív, mely követi a NABI azon elképzeléseit hogy olyan típusokat hozzanak létre, melyek alkalmasak a CNG hajtás beépítésére.

A helyközi Sirius vevője a Kapos Volán, míg a városi változat a Kaposvári Tömeközlekdési Zrt tulajdona. A magyar autóbuszgyártás legújabb jövevénye mellett várhatóan a cég újabb terveivel is megismerkedhetünk.  "Bízunk benne, hogy a pályázatokon sikerrel fogunk szerepelni (...), a típuscsaládban a következő lehetséges csapásirány a csuklós változat lenne. Mi nagyon szeretjük e mellett a gázbuszokat, az utóbbi 10 évben legalább 3600 ilyen üzemű buszt gyártottunk, aztán szóba jöhet a hibrid, illetve a trolibusz. Ezekkel mind kacérkodunk. A sorrend nyilván a piactól függ"-nyilatkozta magazinunknak korábban Héjj Demeter, a társaság értékesítési vezetője  az év elején a BKV-nál vendégségben járt NABI Sirius kapcsán.

Jelen pillanatban a budapesti illetve kaposvári üzemmel rendelkező cég a legnagyobb autóbuszgyártó vállalat hazánkban. A NABI fenállása óta több mint 8000 autóbuszt exportált az Egyesült Államokba, ennek kisebb része, 400 darab egyedi technólógiával készült, úgynevezett "kompozit" szerkezetű autóbusz volt. A hazai piac meghódítását 2002-ben kezdte el a vállalat az Excel városi, illetve a 700SE autóbusszal, mely nagy népszerűségnek örvendett a hazai volán társaságok körében.

A típuscsalád születése
A korábban mintegy 2,5 millió dolláros fejlesztésű, az amerikai piacon nagy sikert aratott NABI BRT formatervét, és konstrukcióját felhasználva, újabb nyolc hónapos fejlesztési időszakot követően, mintegy 100 milliós ráfordítással született meg a Sirius. Az  autóbusz-család tervezése során a vállalat igyekezett azt a forradalmi -szintén magyar- formatervet követni, amelyet az Amerikába szállított buszok esetében már használ.

A NABI Sirius  szóló, városi kivitele az első tagja volt egy olyan autóbuszcsaládnak, amely a moduláris felépítésnek köszönhetően az összes európai, így a magyar igényeket is teljesíteni tudja. Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy városi, elővárosi, helyközi szóló-, vagy csuklós autóbuszt, trolibuszt, gáz, vagy akár hidrogén hajtásű variácókat is elkészítsenek belőle. A modulartiás abból a szempontból is előnyös, hogy ha egy üzemeltető többfajta autóbuszt választ a családból, kisebb ráfordítással tudja karbantartani az azonos modulokból épült járműveket.

Tags: 
NABI [3]
Tech: 
Haszonjármű [4]

Forrás webcím: https://www.melano.hu/bemutatkozik_a_magyar_autobuszgyartas_uj_remenysege

Hivatkozások
[1] https://www.melano.hu/sites/default/files/articles/nabi-sirius-gyar6.jpg
[2] https://www.melano.hu/the_blaze_of_sirius
[3] https://www.melano.hu/tags/nabi
[4] https://www.melano.hu/tech/haszonjarmu