Bármiről is szeretne tájékozódni, bármit is szeretne vásárolni, bárhova is szeretne utazni, az első lépés mindig az interneten való keresgélés. Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt évtizedek során egyre nagyobb teret hódított nem csupán a magánemberek életében, hanem a vállalkozások marketing stratégiájában is az online megjelenés.
Az online világ folyamatosan változik, de az üzleti célok elérése szorosan összekapcsolódik vele, hiszen a cél a profit szerzés, amihez vásárlók kellenek, akiket pedig az internet világában érünk el a legkönnyebben, a legolcsóbban, mégis a legcélozhatóbban. Előnye továbbá a befogadói helyzet, amely elősegíti a fogyasztó figyelmének elnyerését. Mit is jelent ez? Az emberek főként akkor lapozgatják a közösségi oldalakat, amikor “ráérnek” (ebéd közben, lefekvés előtt, vagy épp munka közben). Soha jobbkor nem érhetnénk el őket, mint ebben az időszakban, ezt viszont offline módon elég nehéz megvalósítani. Mindemellett pedig, a teljes folyamat célozható, mérhető, ellenőrizhető, és szükség esetén könnyen és gyorsan változtatható, mindezt alacsony költségek mellett.
Egy kisvállalkozónak sok szempontból mások a céljai, mint a nagyvállalatoknak. Az elsődleges cél az életben maradás, amihez ismertség és kellő számú vásárló szükséges. Révén, hogy korlátozott költségvetési kerettel rendelkeznek, olyan online felületekre van szükségük, amelyek alacsonyabb áron nyújtanak megoldást. Ezek pedig a továbbiakban bemutatott weboldalak és közösségi média felületek.
Első lépés a saját weboldal!
Nem véletlen ez az első lépés! A weboldal mibenléte az információ nyújtáson alapszik. Kezdetben nem szükséges a legmodernebb technológiával előállított hiper szuper weboldalak készítése, elegendő akár egy wordpress segítségével összerakott alap, amelyet később igény szerint alakíthatunk, fejleszthetünk tovább. A cél, a megfelelő mennyiségű és minőségű információ!
A weboldal nem csupán arra lehet alkalmas, hogy terméket értékesítsünk rajta! Tény, hogy nagyon sokan beépített webshoppal rendelkeznek, de az elsődleges cél a tartalom készítés. Nem csupán SEO szempontból előnyös a megfelelő minőségű tartalom előállítása, hanem a vásárlók figyelmének és szimpátiájának elnyerése érdekében is. Természetesen előbbi óriási segítséget nyújthat ebben, de egy kisvállalkozás esetében nem feltétlen áll rendelkezésre megfelelő szakmai tudás ezen a téren. Mégis bizton állítjuk, hogy a tartalom készítés, az információ nyújtás egy weboldal segítségével igenis előre mozdítja a vállalkozás hírnevét, ismertségét és ezáltal sikerességét is, így tehát elengedhetetlen egy jó weboldal!
Most már jöhet a közösségi média
A közösségi hálón megtalálható szinte bárki, így nem is kérdés, hogy egy kezdő vállalkozásnak is ott a helye! Mindemellett persze költséghatékony, könnyen kezelhető, alap működtetése nem igényel komoly szakmai tudást, viszont jelentős számú látogatót eredményezhet a megfelelő irányítása. Érdemes egy facebook oldal létrehozásával kezdeni, hiszen ezt a platformot használja a lakosság jelentős része a mindennapokban.
Ezen a felületen lehetőségünk van információt szolgáltatni, népszerűsíteni a tartalmainkat és termékeinket avagy szolgáltatásunkat, de a legfontosabb talán a személyes kapcsolat kialakítása. Próbáljunk olyan tartalmakat készíteni, amellyel betekintést nyernek a potenciális vásárlók “a kulisszák mögé”. A facebook, és egyéb felületek egyik legelőnyösebb része azonban a hirdetés. Lehetőségünk van néhány kattintással olyan megjelenéseket létrehozni, amelyek célzottan érik el a potenciális vásárlókat. A felület egyszerű használatának köszönhetően bárki könnyen boldogul ezek beállításával, nem igényel komoly szakmai hátteret.
Forrás: Rackhost.hu