A választás szabadságát hangsúlyozza új kampányában a SodaStream

Létrehozás: 11/03/2025 - 11:21
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
Figyelemfelkeltő, 360 fokos marketingkampányt indít a SodaStream a palackvisszaváltás témájában – jelentette be a világ vezető szénsavasító gépgyártója.

 

A kampány középpontjában a választás szabadsága áll: a vállalat arra ösztönzi a felhasználókat, hogy kitörjenek az egyszer használatos műanyagokkal kapcsolatos mókuskerékből.

Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy létezik alternatíva: nem muszáj a műanyag palackok vásárlásával és visszaváltásával vesződni. A SodaStream lehetőséget ad arra, hogy otthon, kényelmesen készítsünk frissítő italokat – hulladék nélkül” – hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream magyarországi termékmenedzsere.

A kampány a Visegrádi Négyek országaiban – Csehországban, Magyarországon, Szlovákiában és Lengyelországban – szinte egy időben zajlik. Az apropót az adja, hogy Lengyelországban október 1-jén lépett életbe a kötelező palackvisszaváltási rendszer (DRS).

„Üdvözöljük, hogy Lengyelország is bevezette a betétdíjas rendszert az eldobható italcsomagolásokra. Ez kulcsfontosságú lépés a környezetvédelem és a körforgásos gazdaság szempontjából. A SodaStream azonban remek alternatíva lehet azok számára, akik nem szeretnének a frissítők megvásárlásával, valamint az eldobható palackok visszaváltásával bajlódni. A legfontosabb, hogy bolygónk nyerjen a döntéssel” – emelte ki Katarzyna Konwińska, a SodaStream Central Europe marketing menedzsere.

Egy átlagos bevásárlás során hat darab egyliteres kiszerelésű ásványvíz megvásárlása 6-10 percet vehet igénybe a kiválasztással és a sorban állással együtt. A DRS-automatánál történő visszaváltás pedig 3-6 percbe telik, függően attól, hogy mekkora a sor a gépnél, mennyire sértetlenek a palackok, illetve, hogy mennyire gyors az adott automata. A SodaStream ezzel szemben időt és kényelmet kínál, miközben csökkenti az egyszer használatos palackok mennyiségét.

A Visegrádi Négyek közül Szlovákiában vezették be először a DRS-rendszert 2022. január elsején. Magyarország pedig két és fél évvel később csatlakozott azokhoz az országokhoz, ahol lehetséges az egyszerhasználatos műanyag, üveg és fém italos dobozok visszaváltása. A SodaStream tapasztalatai szerint a DRS-rendszer gondolkodóba ejtette a magyarokat.

„Bár a palackvisszaváltás csak tavaly júliusban vált kötelezővé, már év elejétől érezhető volt a kereslet növekedése. A magyar fogyasztók előrelátóan döntöttek, és nem várták meg az utolsó pillanatot” – emelte ki Széll-Szőke Krisztina. Hozzátette: a szénsavasító patronok értékesítése 149%-kal nőtt 2024-ben, míg az év első nyolc hónapjában 156 százalékkal haladta meg a 2023-as szintet – amikor még nem működött a DRS-rendszer.

A V4-ek közül jelenleg már csak Csehországban nincs érvényben kötelező palackvisszaváltási rendszer, de a jogalkotási folyamat már elindult – a bevezetés 2026-ban várható.

Fotó: SodaStream 

Színes: 

A szerzőről

Melano
A Melano Közéleti és Kulturális Magazin célja, hogy kiszolgálja a Közép-Európa országainak kulturális és közéleti történései iránt érdeklődő olvasókat. A Melano.hu tematikájában elsősorban a Visegrádi-négyek közös ügyeire, zenei, filmművészeti, irodalmi és egyéb művészeti eseményeire koncentrál.