Pilisi Petra Panna: a bolygónk jövője rajtunk múlik

Létrehozás: 03/01/2022 - 15:20
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
Pilisi Petra Pannának már több mint 15,5 ezer követője van Instagrammon. A szépség és életmód influenszer nemrég egy komoly kezdeményezés mellé állt, elhatározta, hogy támogatja a műanyagszennyezés elleni küzdelmet.

 

Már jó ideje a SodaStream márkanagykövete vagy, hogyan kerültél kapcsolatba a céggel? Mi az, ami szimpatikus volt ebben a márkában számodra?
Az együttműködésünk 2020 őszén indult, miután megkerestem a SodaStream hazai képviseletét. Szimpatikus volt számomra, hogy a cég már akkor is rengetegszer felemelte a hangját az egyszerhasználatos műanyagokkal szemben. Az, hogy felhívják a figyelmet erre a világméretű problémára már nem csak szavakban, hanem tettekben is többször megnyilvánult. 2018-ban például PlasticFighters néven szemétgyűjtési akciót szerveztek a Karibi-tengeren. Ennek keretében a Roatán-sziget partjain, illetve a nyílt vízen felhalmozódott műanyaghulladékot is eltakarították. Ez véleményem szerint egy fontos, figyelemfelkeltő akció colt arra, hogy a PET-palackok előbb-utóbb az óceánokban és tengerekben végzik, ahol legalább 450 évig tart a lebomlásuk, súlyosan károsítva ezzel az élővilágot. Ahhoz, hogy ezt megszüntessük fel kell hagynunk az eldobható műanyagok széleskörű használatával. Úgy döntöttem, én is váltok és szerettem volna kipróbálni egy olyan szódagépet, amivel otthon is készíthetők frissítők. Nagyon tetszett, hogy nem szükséges hozzá áramforrás sem, csak egy szódapatron.

A szódafogyasztás idehaza nagy hagyományokkal bír. Neked mik az első emlékeid a szódával kapcsolatban? Mikor ittál először ilyen frissítőt?
Szódát a nagymamámnál fogyasztottam először, amikor szörpöt készített nekünk. Ezután valahányszor megszomjaztunk, ilyen buborékos frissítőt ittunk, mert nagyon megszerettük. Természetesen a palacsintához is sokat használtuk, ami a mai napig a kedvenc desszertem.

Szekszárdi lányként nyilván a bor-szóda kombináció, vagyis a fröccs sem ismeretlen számodra. Van ezen a téren kedvenced?
Nem is lennék igazán szekszárdi, ha nem fogyasztanám szódával a bort. Bár sokan úgy tarták, hogy a jó bort nem szabad elrontani szódával. Még is a legtöbben így isszuk. Legfőképpen akkor, amikor a nyári hónapokban még estére sem hűl le a levegő úgy, hogy az frissítő legyen. A fröccs egy pici frissességet jelent a baráti és családi étkezéseknél, összejöveteleknél. Miután a többiek látták, hogy én inkább SodaStreammel készítem a szódát, rácsodálkoztak és rájöttek arra, hogy ezt így is lehet. És nem kell az előre töltött szódásszifonokkal bajlódni. Ezután több ismerősöm és rokonok is beruházott szódagépre.

A SodaStream fő üzenete a műanyaghulladék csökkentése. Te mit teszel ezen a téren? Számodra is fontos ez a gondolat?
Abszolút. Azt gondolom, hogy fontos ehhez először is tudatosítani, hogy a bolygónk jövője rajtunk múlik. Nem lehet azt mondani, hogy mi kicsik vagyunk ehhez, vagy nem lehet úgy tenni, mintha mi nem tehetnénk érte. Mivel a szemetet itthon mindenhol elviszik egy-két héten belül, az az érzésünk lehet, hogy eltűnik valami olyan a szemünk elől, amit már többé nem akarunk használni. De az igazság az, hogy az egyszerhasználatos műanyagok így maximum csak helyet változtatnak. Hulladéklerakókban végzik, csak kis részüket hasznosítják újra. Tehát nem tűnnek el, csak mi nem látjuk őket újra. Én először gyümölcsök és a zöldségek vásárlásához szükséges műanyag zacskókat iktattam ki az életemből és helyettünk mindig szövetzsákokat használok. Emellett nem vásárolok palackozott üdítőket, mert helyette csapvizet fogyasztok, amit vízszűrő kancsóval tisztítok meg. Családi házunkban pedig beépített vízszűrő rendszert alkalmazunk.

2021 óta már itthon is lehet PepsiCo ízesítésű szörpöket inni, neked van ezen a téren kedvenced?
A PepsiCo szörpök közül a 7up ízű itala a kedvencem! De az összeset megkóstoltuk, nagyszerű hűsítő volt nyáron az összes klasszikus Pepsi íz.

Milyen terveid vannak az idei évre a karriered szempontjából?
Jelenleg tervezőgrafikusnak tanulok, most itt is kiélhetem alkotói vágyaim. Célom, hogy egyszer olyan nagy cégeknek tervezhessek kreatívokat, mint például a SodaStream. Emellett az idei évben mindenképpen stratégiát váltok, a jövőben csak olyanokkal dolgozom együtt az Instagramm oldalamon, akiknek a szolgáltatását, vagy termékét saját elhatározásból is igénybe venném, vagy kipróbálnám.

Színes: 

A szerzőről

Melano
A Melano Közéleti és Kulturális Magazin célja, hogy kiszolgálja a Közép-Európa országainak kulturális és közéleti történései iránt érdeklődő olvasókat. A Melano.hu tematikájában elsősorban a Visegrádi-négyek közös ügyeire, zenei, filmművészeti, irodalmi és egyéb művészeti eseményeire koncentrál.